SIKÇA SORULAN SORULAR

MERAK EDİLENLER

Ortodontist Kimdir?

Ortodontist, üniversitelerin diş hekimliği fakültelerinden mezun olduktan sonra 4 – 5 yıl süren ortodonti uzmanlığı eğitim programını ya da doktora eğitimini başarıyla tamamlanmış diş hekimlerinin aldığı unvandır. Ortodontistler, diş ve çene yapılarını ilgilendiren tüm problemlerin çözümü ile ilgilenirler

Ortodonti Tedavisine Kaç Yaşında Başlanmalı?

Ortodonti tedavisi için ideal yaş, çocukların büyüme ve gelişiminin devam ettiği yaşlardır. Her yaşta uygulanabilen ortodontide 11 – 14 yaş arası tedaviler daha hızlı sonuç vermektedir. İskeletsel ve fonksiyonel bozuklukların tedavisi daha kolaydır.

Kaç Yaşına Kadar Ortodonti Tedavisi Yapılabilir?

Diş ve kemik yapısı uygun olan her yaştaki kişiye ortodonti tedavisi uygulanabilir. Herhangi bir üst yaş sınırı bulunmayan ortodontik tedavilerde ana kriter ağız içi dokuların sağlıklı olmasıdır. Ancak erken yaşta yapılan tedaviler hızlı sonuç vermektedir.

Ortodontik Sorunlar Neden Kaynaklanır?

Ortodontik problemler; kalıtımsal nedenlerden ötürü olabileceği gibi çürükleri, erken diş çekimleri, kötü alışkanlıklar (parmak emme vb.) gibi sorunlardan da kaynaklanmaktadır.

Kapanış Bozukluğu Nasıl Anlaşılır?

Gömük dişleriniz varsa, dişlerinizde çapraşıklık ve kapanış sorunları görülüyorsa, ağızdan solunum yapıyorsanız, çocuklarınızda parmak emme ve tırnak yeme alışkanlıkları varsa, çiğnemede zorlanıyorsanız, alt ve üst Dişler kapatıldığında üst-alt yönde açıklık varsa, üst çene alttan daha darsa, dişler arasında boşluklar görülüyorsa, alt ya da üst çene diğerinden çok fazla önde ya da arkadaysa ortodonti uzmanı tarafından muayene edilmek gerekmektedir.dişleriniz hiç temas etmiyorsa ortodonti uzmanına başvurmanız gerekmektedir. Düzenli diş hekimi kontrolleriyle de ortodonti tedavisine ihtiyacınız olup olmadığı belirlenir.

Ortodontik Tedavi Sırasında Dişler Nasıl Hareket Eder?

Diş teli tedavisi sırasında diş yüzeylerine tel veya özel lastiklerle kuvvet uygulanır. Dişler, kuvvetin uygulandığı yönde hareket ederler. Hareket eden dişin önünde geçici bir süre için kemik dokusu yıkımı olur, hareketin aksi yönünde ise yeni kemik dokusu yapılır. Böylece yeni yerlerini alan dişler, yeni bir kemik yuvasına yerleşirler.

Ortodontik Tedavi Pahalı Mıdır?

Ortodontik tedavi, vücudumuzun en hassas bölgelerinden biri olan ağız içine uygulandığı için özenle seçilen ve yüksek kalitede üretilen malzemelerle yapılmaktadır. 1 – 2.5 yıl süren ortodonti tedavisi süresince çeşitli teller, braketler, apareyler kullanılmaktadır. Tedavi ücretleri; tedavi planına ve süresine, hastanın başka tedavi uygulamalarına ihtiyacı olup olmamasına göre de değişebilir.

Diş Telleri Takılırken Acı Hissedilir Mi?

Diş telleri takılırken acı hissedeceğiniz herhangi bir durum söz konusu değildir. Acısız bir işlem olan braket yerleştirilmesi ve ışınla sertleştirme, 1 – 2 saat içerisinde sorunsuzca halledilir.

Teller Dişlerimi Çürütür Mü?

Diş tellerinin dişleri çürütme gibi bir zararı bulunmamaktadır. Ancak tellerin ve braketlerin takıldığı bölgelerde besin birikimi arttığı için ağız bakımının daha özenli şekilde yapılması gerekir. Dişler olması gerektiği gibi fırçalanmadığında çürük oluşması için müsait ortam yaratılmış olur.

Ortodonti Tedavi Sırasında Dişler Nasıl Temizlenmeli?

Diş telleri takıldıktan sonra özel diş fırçalarıyla periyodik şekilde dişlerin fırçalanması gerekir. Arayüz fırçaları ve diş ipleri ağız bakımı yapılırken kullanılır. Ağız suları ve gargaralar ile yiyeceklerin diş aralarında kalmalarına engel olmak gerekir.

Çocuğumu İlk Defa Kaç Yaşında Hekime Götürmeliyim?

Çocuklar için diş hekimi kontrolleri, dişlerinin çıkmasıyla birlikte en geç 1 yaşına geldiğinde yapılmalıdır. Ortodonti muayenesinde ise daimi dişlerin çıkması beklenebilir. Sürekli dişlerle birlikte olası çapraşıklık ve çene problemleri belirlenebilir.

Tedavi Süresinde Diş Telim Koparsa Ne Yapmalıyım?

Diş tellerinizin doktor kontrolü altındayken kopması, evde ya da işte kopmasından daha iyidir. Ancak herhangi bir zaman diliminde diş teliniz koparsa doktorunuzu arayarak bilgilendirmeli ve en yakın zamana randevu almalısınız. Aksi taktirde tedaviniz aksayacak ve süreç uzayacaktır.

Şeffaf Braketlerle Tedavi Daha Uzun Mu Sürer?

Şeffaf diş telleri, metal diş tellerine göre birkaç ay daha uzun süren bir tedaviye neden olabilir. Şeffaf tellerin sürtünme kuvvetlerinin daha düşük olmasından kaynaklı olarak bu süreç uzaması görülebilir. Ayrıca şeffaf braketler porselenden yapıldıkları için kırılgandır. Estetik açıdan tercih edilen şeffaf braketler, metal tellerle hemen hemen aynı sürede tedaviyi sonuçlandırdığı için rahatlıkla kullanılabilir.

Teller Çıktıktan Sonra Dişlerde Leke Kalır Mı?

Diş telleri takıldıktan sonra diş yüzeylerinizi ve aralarını, braketlerin bulunduğu bölgeleri dikkatli şekilde ve özenle temizlerseniz dişlerinizde herhangi bir leke kalmayacaktır.

Ortodontik Tedavi Öncesi 20'lik Dişleri Çektirmeli Miyim?

20 yaş dişlerinin çekilip çekilmeyeceği ortodontik muayene sonrasında belirlenir. 20 yaş dişlerinin pozisyonu diğer dişleri etkiliyorsa, gömük kaldıysa, diğer dişlere baskı yapıyorsa çekilecektir. Dişlerin üst üste binmesi durumlarında diğer dişlere yer açmak için de bazı dişlerin çekilmesine karar verilebilir. Ancak her ortodonti tedavisinde dişlerin çekilme zorunluluğunun olmadığını belirtmek gerekir.

Teller Varken Dişlerimi Fırçalayabilir Miyim?

Diş telleri takıldıktan sonra dişler rahatlıkla fırçalanabilir. Ancak normal ağız bakımından daha detaylı bir bakım gerektiği için dikkatli fırçalama yapmak önemlidir. Özellikle braket ile dişeti arasında kalan kısmın ve telin altında kalan kısımların iyi temizlenmesi gerekmektedir. Bunun için özel olarak tasarlanmış ortodontik fırçalar ve ara yüz fırçaları kullanılabilir.

Dişler Neden Çürür?

Süt dişleri, yapılarındaki farklılıklar nedeniyle daimi dişlere oranla çürümeye daha yatkındır. Şekerli, asitli yiyecek ve içeceklerin diş yüzeylerinde uzun süre kalması, çocukların ağız hijyenine yetişkinler kadar dikkat edememesi, sağlıksız beslenme gibi faktörlerin etkisiyle süt dişlerinde çürükler meydana gelir.

Çürükler Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Çocukta ağrı şikayeti oluşturmasının dışında süt dişlerinde çürüklerin tedavi edilmemesi sonucu çürük ilerleyerek alttan gelecek olan sürekli dişe zarar verebilir. Ayrıca çürük ilerleyerek diş kaybedilebilir. Bu durumda sürekli dişin yerini korumak amacıyla "yer tutucu" denen apareyler yapılmadığı takdirde diş dizilerinde çapraşıklık meydana gelebilir. Bu durumda ise ortodontik tedavi ihtiyacı doğabilir. Süt dişlerindeki çürükler temizlenerek uygun tedaviler yapılır ve düşme zamanlarına kadar sağlıklı bir şekilde ağızda kalmaları sağlanır.

Çocuğumun Dişleri Kaç Aylık/Yaşda İken Düşecek?

SÜT DİŞLERİ
Orta ve Yan kesiciler : 6-12 AY
1.Süt azıları : 12-18 AY
2.Süt azıları : 18-24 AY
Köpek dişleri : 24-30 AY

SÜREKLİ DİŞLER
1.büyük azı dişleri : 6 yaş
Orta kesiciler : 6-7 yaş
Yan kesiciler : 7-8 yaş
Üst köpek dişleri : 12-13 yaş / Alt köpek dişleri : 9-10 yaş

1.küçük azı dişleri : 9-10 yaş
2.küçük azı dişleri : 11-12 yaş
2.büyük azı dişleri : 12-13 yaş
3.büyük azı dişleri : 18-24 yaş

Çocuğumun Dişi Kırıldı. Ne Yapmalıyım?

Düşme, çarpma, trafik kazaları, spor yaralanmaları gibi çeşitli travmalar sonucunda dişlerde veya yumuşak dokularda birtakım zararlar meydana gelebilir. Dişlerde sallanmalar, kırılmalar, dişin kemik içerisine gömülmesi veya tamamen yerinden çıkması; yumuşak doku yaralanmaları söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda dişin kırılan parçası veya tamamı çıktıysa diş bulunup köküne dokunmamaya çalışarak süt, tükürük veya serum içerisinde saklanmalı; en kısa sürede diş hekimine başvurulmalıdır.

Süt Dişleri Zaten Dökülmüyor Mu? Neden Tedavi Ettirmeliyim?

Süt dişleri çıktıktan sonra düşme zamanlarına zaman ağızda belli başlı görevleri yerine getirirler. Süt dişlerinde bir çürük varlığında öncelikle ağrı çocuğu rahatsız edecektir. Dişlerdeki çürükler tedavi edilmediğinde hem ağrı hem de dişlerdeki madde kayıpları nedeniyle çocuk etkin bir çiğneme yapamayacak, beslenme bozuklukları oluşabilecektir. Öte yandan estetik açıdan dişlerin kötü görünümü çocuğun özellikle sosyal ortamlarda sıkıntı yaşamasına, psikolojik olarak etkilenmesine yol açacaktır. Bir diğer önemli sonuç da süt dişlerindeki çürüklerin ilerlemesiyle oluşacak enfeksiyonun altındaki sürekli diş germine zarar vermesidir. Çürükler tedavi edilmediğinde ilerleyerek dişin çekimine gerek duyulduğunda o dişin yerine gelecek sürekli dişin boşluğunu koruyabilmek adına yer tutucu denen apareylerin yapılması gerekecektir. Bunun yerine o süt dişinin tedavi edilmesi hem daha sağlıklı hem de daha kolay bir işlemdir.

Çocuğumun Dişlerini Ne Zaman Fırçalamaya Başlamalıyım?

İlk süt dişinin sürmesiyle beraber ağız ortamının temizlenmesi sağlanmalıdır. Anne babalar ıslak bir gazlı bez ya da tülbent yardımıyla dişleri temizlemelidir. Arka gruptaki azı dişlerinin sürmesinden sonra (2.5-3 yaş) çocuk, diş fırçalamaya başlamalıdır. Bu yaşlardaki çocuklar etkin bir fırçalama yapamazlar. Esas amaç çocuğa diş fırçalama alışkanlığının kazandırılmasıdır. Yeterli temizliği sağlayabilmek adına anne babaların kontrolü şarttır. Çocuğu fırçalama işlemine alıştırmak adına onunla beraber diş fırçalamak iyi bir yöntemdir. Sabah kahvaltıdan sonra akşam yatmadan önce ikişer dakikalık fırçalama yeterli olacaktır.

Çocuğum İçin Hangi Diş Macununu / Fırçasını Kullanmalıyım?

Çocuklar için özel olarak üretilmiş ağız büyüklüğüne uygun, yumuşak kıllara sahip bir fırça kullanılması uygundur. Çocukların diş fırçalama sırasında tadını çok sevdikleri diş macunlarını yutması olasıdır. Buna önlem olarak 3 yaşından küçük çocuklarda diş macunu kullanılmaması tavsiye edilir. 3 yaşından büyük çocuklarda da yine çocuklar için özel olarak üretilmiş flor oranları düşük diş macunlarından bezelye tanesi kadar kullanılması yeterli olacaktır.

Biberon Çürüğü Nedir? Nasıl Önlenebilir?

Biberonla beslenen ve biberon ağızdayken uyuma alışkanlığı olan çocuklarda inek sütü veya anne sütünün doğal olarak içerdiği şeker veya sütün içerisine katılan bal pekmez gibi şekerli maddelerin gece boyunca diş yüzeylerinde bulunması sonucunda özellikle ön grup dişlerde meydana gelen çürüklerdir. Bu durumu engellemek için çocuğun biberonla uyuması engellenmeli, beslenmeden sonra dişler fırçalanmalı veya ıslak bir tülbentle silinmeli, bunlar yapılamıyorsa en azından çocuğa son olarak su içirilmelidir.

Cerrahi Operasyonlar

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi